loading...
اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل
admin-hos بازدید : 99 یکشنبه 22 تیر 1393 نظرات (0)

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت : پس از برگزاری طرح بزرگ "ورزش برای همه" به صورت آزمایشی در 7 استان کشور، بهترین ها به مردم و مسئولان معرفی می شوند

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش وجوانان، غلامرضا شعبانی بهار در نشست با مدیران کل ورزش وجوانان 7 استان کشور در خصوص برگزاری طرح بزرگ" ورزش برای همه" اظهار داشت : با تاکید وزیر ورزش و جوانان  بر "عمومی سازی ورزش" به شکل مطلوب، معاونت همگانی که متاسفانه قبل از این کمی کم رنگ تر شده بود مقرر شد  با  نمودار تشکیلاتی  جدید مجددا بعنوان یک معاونت قوی با حضور کارشناسان مجرب کار خود را با قدرت در وزارت ورزش با هدف خدمت بیشتر به مردم دنبال کند .

وی افزود : یکی از مباحث، پس از تشکیل معاونت همگانی پس از بررسی وضعیت استان ها وهیات های همگانی، مباحث مالی بود که این را سریعا به وزیر ورزش و جوانان  انتقالی دادیم که خوشبختانه با نگاه ویژه و علمی دکتر گودرزی در اقدامی بی سابقه که در تاریخ ورزش همگانی به ثبت رسید 10 درصد بودجه های فدراسیون های ورزشی به ورزش همگانی اختصاص یافت .

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان  تصریح کرد : البته هرگز به دنبال این نیستیم تا  به بودجه های فدراسیون ها دست بزنیم،  بلکه بودجه فدراسیون ها تعریف شده است اما با دستور وزیر 10 درصد،  طبق دریافتی ها به آنها افزوده خواهد شد تا طبق تقویم های ورزشی که به این معاونت ارائه می کنند این 10 درصد در سطح ایران در رشته های مختلف ورزشی فقط برای ورزش همگانی هزینه شود .

شعبانی بهار درباره مشکلات استانها برای گسترش ورزش همگانی نیز گفت : ابتدا از تمام مدیران کل ورزش وجوانان استانها سپاسگزارم که هر چه در توان داشتند برای سلامتی مردم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری اجرایی کرده اند اما این را هم می دانیم استانها گرفتاری های بی شماری با توجه به پتانسیل عظیم جوانان جویای نام در ایران دارند که بیشتر آن به مباحث مالی باز می گردد به همین دلیل قطعا از این به بعد سعی خواهیم کرد هر چه در توان داریم در برگزاری مراسم مختلف به استان ها کمک کنیم ودست آنها را نسبت به گذشته در اجرای برنامه ها بیشتر بگیریم .

معاون ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان درباره برگزاری طرح بزرگ ورزش برای همه در 7 استان کشور نیز گفت : ابتدا باید این را اعلام کنم که همه استان های ما پتانسیل برگزاری این طرح بزرگ را که به دقت قبل از اجرا مورد ارزیابی قرار گرفته، دارند. اما برای اینکه به زودی این طرح در سراسر ایران و حتی روستاها عملی شود.

وی افزود: ابتدا با 7 استان استارت کار را بزنیم و با بررسی نواقص و رفع آنها سپس این کار را ملی کنیم که این هم نشان می دهد برای برگزاری موفق این طرح بزرگ، برنامه داریم و نمی خواهیم مقطعی به ان نگاه کنیم .

وی افزود : رویکرد معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان هزینه کمتر خانواده ها  برای حضور در مکان های ورزشی است تا شادی و نشاط را به مردم هدیه دهیم به همین دلیل در صورتی که استان های کشور برای در اختیار گرفتن سالن های ورزشی برای برگزاری این طرح بزرگ که قطعا جواب مثبت هم می دهد، مشکلی دارند از ارگان های مختلف مانند شهرداری و سایر دستگاه ها در استان ها کمک بگیرند، چون همه به دنبال یک هدف هستیم یعنی سلامتی مردم .

شعبانی بهار با اعلام اینکه در اولین گام این طرح در استان ها،  بهترین ها را شناسایی و آن را مانند رشته های مختلف ورزشی به مردم معرفی می کنیم گفت : استان ها و مسئولان فعال در حوزه ورزش همگانی باید در این طرح از یکدیگر سبقت بگیرند .

وی توضیح داد : ما به دنبال کار تکراری نیستیم و می خواهیم این  کار  سال های سال در ذهن مردم باقی بماند و هر وقت مردم عزیز ما که نیاز ببینند به دیدار مربیان مجرب ما در سالن های ورزشی بیایند و از ورزش کردن علمی لذت ببرند .

معاونت همگانی وزارت ورزش وجوانان با تشریح این طرح بزرگ تاکید کرد : با حفظ شئونات اسلامی که مورد تاکید ما برای برگزاری این طرح بزرگ است در استانها ، سالن های ورزشی شناسایی و پس از تایید مدیران کل و این معاونت با استفاده از بهترین مربیان آمادگی جسمانی که اکثر آنها فارغ التحصیلان تربیت بدنی درسراسر ایران هستند در دو رده سنی ورزش همگانی البته این بار علمی تر با حرکات روز ورزش انجام خواهد شد .

وی افزود : در این راه از فدراسیون پزشکی ورزشی هم خواسته ایم که همراه ما باشد چون برای برگزاری این طرح در دو ماه به دنبال این هستیم تا با تشکیل شناسنامه برای شرکت کنندگان ، وضعیت آنها را در طول مدت برگزاری طرح، تحت کنترل داشته باشم تا از فواید این طرح علمی بیشتر بصورت دقیق در حین اجرا و مخصوصا پس از اجرا با خبر شویم.

شعبانی بهار  خطاب به مدیران کل ورزش وجوانان 7 استان نیز گفت :به زودی کمک های مالی را در اختیار استان ها خواهیم گذاشت اما باید با رایزنی های لازم نیز انجام شو د.

وی ادامه داد :  مسئولان استانها نیز در خواست کمک کنید تا آنها هم در این طرح بزرگ شریک شوند  خوشبختانه با توجه به حمایت هایی که  می شود می توان ، گفت که مشکل مالی چندانی نداریم .

معاون همگانی وزارت ورزش وجوانان یاد آور شد:من امیدوارم هر چه زودتر این طرح ملی در سراسر ایران برگزار شود چون  مطمئن هستم با اجرای این طرح می توانیم قدم بزرگی در عمومی سازی ورزش داشته باشیم .

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد کیفیت و محتوای وب سایت و همچنین خدمات ارائه شده توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1681
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 911
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,037
  • بازدید ماه : 1,367
  • بازدید سال : 10,497
  • بازدید کلی : 514,769