loading...
اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل
admin-hos بازدید : 104 سه شنبه 31 تیر 1393 نظرات (0)
احمدی : ورزش کالایی کاملا فرهنگی است و باید بهترین آن به مردم عرضه شود / لیگ چهاردهم باید در نوع خود متفاوت ترین باشد
معاون فرهنگی آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان از ورزش به عنوان کالایی فرهنگی نام برد و افزود : ما موظف هستیم بهترین کالا را با هداف ارتقاء رضایتمندی مردم به جامعه ارائه کنیم
 
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان،‌ دکتر عبدالحمید احمدی که صبح امروز در نشست هم اندیشی مسوولان سازمان لیگ سخن می گفت، اظهار داشت :  ما سالیان سال شاهد فعالیت های فرهنگی زیادی در ورزش کشور بوده ایم اما به جهت گستردگی و عدم یکسان بودن شرایط ، نتایج چندان در خور توجه نبوده است .
 
 وی افزود:ورزش از این  جهت که بیشترین مخاطب را  در کشور به لحاظ تماشاچی و از لحاظ اینکه مردم مسابقه ها را از طریق رسانه ها دنبال می کنند به خود اختصاص داده است  به همین منظور رضایت مندی این قشر از جامعه از اهمیت به سزایی برخوردار است .
 
احمدی در همین راستا ارتقای کیفی رقابت ها را مورد توجه قرار داد وگفت: کالاهاو محصولات زیادی در جامعه عرضه می شود و بر همین اساس  تولید کننده های زیادی وجود دارند. در تقسیم بندی کالاها یک بخش شامل کالاهای فرهنگی است.
 
وی ورزش را  یکی از ‌این کالاهای فرهنگی نام برد و ادامه داد : نهاد های ورزشی از جمله وزارت ورزش ، سازمان لیگ و فدراسیونها  تولیدکننده این کالا ی فرهنگی هستند که طبعاً این کالا برای اینکه به بهترین شکل عرضه شود باید  دارای استاندارد هایی باشد تا بتواند رضایت مندی مردم را با خود همراه کند.
معاون فرهنگی،‌ آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر کیفیت کالاهای فرهنگی تولید شده توسط نهادهای ورزشی،‌اظهار داشت: وقتی وارد این عرصه می شویم باید  کالایی را عرضه  کنیم که حتماً کیفیت این کالاو رضایتمندی مخاطبان باید مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی در ادامه با طرح این سوال که تا چه اندازه توانسته ایم به ارتقاء کیفیت این کالاها  در جامعه  توجه کنیم ؟گفت: همه کسانی که دست اندرکار ورزش هستند به تفاوتهای موجود توجه دارند. بالاخره بین کیفیت مورد نظر و عدم مرغوبیت فاصله وجود دارد.
 
احمدی افزود: در کالاهای فرهنگی مثل سینماو موسیقی هم این موضوع وجود دارد و چه بخواهیم و چه نخواهیم فوتبال هم با نمونه های مرغوب و نامرغوب مقایسه می شود. اگر ما نتوانیمبه لحاظ کیفی سطح مان را ارتقا دهیم این نارضایتی ایجاد خواهد کرد.
 
وی با  مهم خواندن  بررسی ارتقاء شرایط فرهنگی لیگ ها، ‌ گفت:  برای برگزاری یک مسابقه فوتبال،  عوامل مختلفی از جمله مربیان ، داوران و  بازیکنان به لحاظ اجرایی و مدیریتی درگیر هستند  و همه این عوامل می توانند نقش اصلی در ارائه یک مسابقه با کیفیت و مخاطب پسند را ایفا کنند .
معاون فرهنگی ،‌ آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه این نشست از نظرسنجی تماشاچیان مسابقات فوتبال خبرداد و گفت: در آخرین روز برگزاری لیگ سیزدهم برتر فوتبال دراردیبهشت ماه سال جاری از تماشاچیانی که داخل ورزشگاه حضور داشتند نظرسنجی کردیم.
 
وی در این خصوص توضیح داد :  به عقیده من پاسخ تماشاگران می تواند به برنامه ریزی برای تنظیم کارها کمک کند چرا که این ها همان مردمی هستد که وقت می گذارند و کالاهای ما را خریداری می کنند.
 
معاون وزیر با مطلوب خواندن نتایج نظرسنجی، گفت: براین اساس ،   گروه سنی 20 تا 30 سال بیشترین افرادی هستند که به ورزشگاه ها می آیند پس نتیجه می گیریم جامعه مخاطب جوان است.
 
 احمدی با اشاره به این سوال که دید مخاطبان در مورد مدیران فوتبال چیست؟ خاطرنشان کرد: رضایتمندی تماشاگران از مدیران باشگاه ها در سطح متوسط رو به پایین قرار دارد، براساس پاسخ تماشاچیان نسبت به این موضوع  می طلبد در خصوص مسائل مدیران باشگاه ها دقت و تامل بیشتری داشته باشیم،‌چراکه آن ها در ارائه کالای فرهنگی ورزش،  بسیار اهمیت دارند.
 
 وی تصریح کرد: در خصوص مربیان فوتبال نظرات تماشاگران در شرایط بهتری قرار دارد ، ‌ این یعنی میزان رضایتمندی از دانش مربیان و تجربه آن ها روبه سمت بالا است. 65 درصد تماشاگران معتقدند مربیان می توانند در حد بالایی رفتار مناسب در ورزشگاه ها را مدیریت کنند ، پس در این بین نقش مربیان از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
معاون فرهنگی،‌ آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه از کیفیت داوری دراین نظرسنجی گفت.
 
وی تصریح کرد: حدود 5/38 درصد عملکرد داوری را تا حد خوب ، عملکرد کمیته داوران را 36 درصد خوب و ‌31 درصد متوسط ارزیابی کردند.
 
احمدی  ادامه داد: حدود 62درصد از این تماشاگران کیفیت بازی را به نسبت هزینه های آن مطلوب ندانستند که این خود قابل تامل است. بنابر این کیفیت بازی برای ما باید در اولویت قرار بگیرد. هم چنین کیفیت بازی بازیکنان خارجی را 37 درصد خوب، 32 درصد متوسط و 30 درصد پایین عنوان کردند.
 
احمدی تصریح کرد: راجع به تماشاگران از خودشان سوال شد و این که دلایل استقبال ضعیف از رقابت های لیگ چیست؟ پاسخ ها این گونه بود که 35 درصد کیفیت پایین مسابقات ،‌21 درصد شعارها و رفتارهای ناهنجار و غیر اخلاقی،‌22 درصد نامناسب بودن امکانات ورزشگاه ها را عامل عدم استقبال تماشاچی عنوان کردند.
 
معاون فرهنگی،‌ آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان نتایج به دست آمده در این نظرسنجی در خصوص حضور بانوان و خانواده ها در ورزشگاه ها را نیز در خور توجه دانست و گفت: 52 درصد موافق حضور زنان و خانواده ها در ورزشگاه ها هستند اما نکته حائز اهمیت این است که 65 درصد آن ها موافق حضور خانواده های خود نبودند.
 
وی ادامه داد: حدود 53 درصد از وضعیت بلیط فروشی رضایت داشتند و حدود 25 درصد موافق سیستم بلیط فروشی الکترونیکی هستند.
 
احمدی نتایج حاصله از نظر مخاطبان درباره عملکرد سازمان لیگ را مطلوب عنوان و اظهار کرد: 33 درصد از عملکرد سازمان لیگ  رضایت داشتند و 37 درصد رضایتشان کم بوده است،‌27 درصد از آن ها به عملکرد متوسط سازمان لیگ اعتقاد داشتند.
 
وی افزود: در خصوص برخورد عوامل انتظامی 48 درصد ضعیف و 28 درصد خوب ارزیابی کردند . هم چنین سوال کردیم که نظرشان در خصوص کیفیت بازی های لیگ چیست نزدیک به 70 درصد از کیفیت بازی های دور قبل ابراز رضایت نداشتند و تنها 30 درصد راضی بودند.
 
 احمدی ضعف مدیریت باشگاه ها و بازیکنان را از مهم ترین عوامل این نارضایتی عنوان کرد و گفت: دغدغه سازمان لیگ باید این باشد که بتوانیم از طریق سازمان سطح رقابت ها را ارتقا دهیم.
 
معاون فرهنگی،‌ آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: درست است که ما بازنده بدی در جام جهانی نبودیم اما آیا توانسته ایم وضعیت فوتبال را چنان ارتقا دهیم که در میادینی چون جام جهانی عرضه خوب داشته باشیم؟ که من فکر می کنم اگرسطح کیفی مسابقات بالا رود ،موفق خواهیم شد.
 
احمدی با ابراز امیدواری به پیشرفت برنامه های سامان لیگ،‌ گفت: انشالله بتوانیم کمک کنیم تا سازمان لیگ برنامه هایش به سمت رضایتمندی مردم پیش برود. پیشنهاد من این است تا در کنار کارهایی که انجام می شود یک نگاه کیفی به مسابقات در تمامی ابعاد داشته باشیم. من تفاوتی میان موضوعات ورزشی و فرهنگی قائل نیستم،‌اگر کمیته ای در سازمان لیگ تشکیل شود و بر اساس شاخص های تعیین شده ارزیابی اش را اعلام کند قطعاً شرایط مطلوبتر خواهد شد.
 
وی پیشنهاد کرد : بعد ازهر مسابقه هر باشگاه عملکرد خود را در 5 مورد ارزیابی و اعلام کند تا ما هم در پایان هر فصل ارزیابی کامل داشته باشیم. انشاءالله دست در دست هم بدهیم تا لیگ چهاردهم لیگ متفاوت تری از جهت جلب رضایت مندی مردم باشد. 
 
این نشست صبح امروز با حضور دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان ، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ کشور، امینی مدیرکل  دفتر برنامه ریزی فرهنگی ، ملامحمد رییس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال ، در سالن اجتماعات وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد کیفیت و محتوای وب سایت و همچنین خدمات ارائه شده توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1681
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 217
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 343
  • بازدید ماه : 673
  • بازدید سال : 9,803
  • بازدید کلی : 514,075