loading...
اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل
admin-hos بازدید : 91 سه شنبه 04 شهریور 1393 نظرات (0)

وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: پیشرفت و توسعه ورزش در هر دو بخش قهرمانی و همگانی حمایت بیشتر رسانه ها را می طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان ، دکتر محمود گودرزی صبح امروز در ورزشگاه شهید شیرودی ، در آغاز نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت ، ضمن تشکر از اصحاب رسانه که در کنار ورزش قلم می زنند گفت : قدردانی از کسانی که نارسایی ها را به مردم گزارش می کنند و مسئولان را نسبت به مسئولیتشان متوجه می کنند تا تصمیماتی که مدیران می گیرند صحیح و عقلانی تر شود لازم و ضروری است .

سیاست های وزارت ورزش و جوانان برمبنای عقلانیت است

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش کرده ایم تمامی سیاست های وزارت ورزش و جوانان بر مبنای عقلانیت صورت بگیرد تصریح کرد : همان گونه که رئیس جمهوری نیز به نقدهایی که نسبت به دولت ارائه می شود توجه ویژه دارد، ما هم به تأسی از سیاست های دکتر روحانی این موضوع را پیگیری می کنیم .
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد : روزی که به عنوان وزیر این وزارتخانه انتخاب شدم 3 ماه و اندی بعد از آخرین انتخاب باقی وزرا بود، پس 3 ماه از کل کابینه دولت عقب تر بودیم. هنگامی که وزارتخانه را تحویل گرفتم تحلیل هایی را از پیش به همراه داشتم اما هنگامی برایم ملموس تر شد که با واقعیت روبرو شدم و بر اساس اطلاعات متوجه نارسایی ها شدم .
او ادامه داد : مهمترین مسئله ای که در ورزش ما به چشم می خورد عدم رعایت قوانین و آیین نامه ها بود و به عنوان مثال فدراسیون های زیادی به مدت طولانی با سرپرست اداره می شدند که جا داشت رسانه ها به این موضوع توجه می کردند اما در حال حاضر تنها 3 فدراسیون به دلایلی در این شرایط قرار دارند .

جا افتادن شفاف سازی مالی به زمان نیاز دارد

دکتر محمود گودرزی همچنین گفت :یکی دیگر از نارسایی ها و ابهاماتی که وجود داشت در خصوص موضوعات مالی تیم ها و بخش هایی بود که به نوعی به دولت وابسته بودند بنابرین بحث شفاف سازی مالی را به طور جدی پیگیری کردیم .
وزیر ورزش و جوانان در این خصوص توضیح داد: بخش اعظمی از مسائل مالی تیم ها و فدراسیون ها شفاف شده است، هر چند بر این باور هستیم که برای جا افتادن این موضوع به زمان بیشتری نیاز داریم .
وی همچنین در ادامه حمایت رسانه ها را برای پیگیری شفاف سازی مالی مورد توجه قرار داد و افزود: این مسئله باید به نحوی مطرح شود تا رسانه ها در افشای بیشتر نارسایی ها و مشکلاتی که ممکن است حوزه اطلاع رسانی را در ورزش مکدر کند کمک کنند.
دکتر محمود گودرزی به اتفاقات خوشایندی که در حوزه ورزش در طی چند ماه گذشته رخ داده اشاره کرد و گفت : اتفاقات مبارکی افتاده است که بخشی از آن موفقیت های تیم های ملی کشورمان است که در میادین مختلف جهانی توانسته اند باعث سربلندی و نشاط جامعه شوند .
وی ادامه داد : البته این موفقیت ها به این معنا نیست که هر چه اتفاق افتاده مربوط به تیم جدیدی است که سکان هدایت این وزارتخانه را عهده دار شده است و من جا دارد از کسانی که تلاش کردند تا امروز ما به چنین نتایج درخشانی برسیم قدردانی کنم .
وی افزود : حضور بهتر و ارائه بازی خوب توسط ملی پوشان فوتبال کشورمان در جام جهانی فوتبال، هر چند نتیجه ای بهتر از دوره های گذشته نداشت اما باعث خشنودی مردم و جامعه شد.

برای اولین بار 10 درصد از اعتبارات به ورزش همگانی تخصیص یافت

وزیر ورزش و جوانان در این نشست به اهمیت توسعه ورزش همگانی در کشور اشاره کرد و از آن به عنوان یک اتفاق خوب در تغییر نگرش به این مقوله نام برد و افزود : برای اولین بار سهمی در ورزش کشور به ورزش همگانی اختصاص یافت و در واقع 10 درصد اعتبارات ما به این بخش تعلق گرفت .
وی در ادامه با بیان اینکه ورزش همگانی به عنوان شاخصی در ارزیابی علمکرد ادارات کل و فدراسیون های ورزشی مورد توجه قرار می گیرد اظهار داشت: به اعتقاد ما ورزش همگانی باید به عنوان یک رکن اساسی در ورزش پیگیری شود.

شرایط واگذاری تیم های دولتی محقق شده است
دکتر محمود گودرزی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش را بهره گیری از پتانسیل ها و توانمندی های بخش خصوصی و حرکت به این سمت اعلام کرد و افزود :یکی دیگر از اقدامت ما حرکت به سوی خصوصی سازی در ورزش است.
او ادامه داد: در حال حاضر شرایط واگذاری قانونی تیم های دولتی و اماکن ورزشی محقق شده است که امیدواریم بخش خصوصی از این موضوع استقبال کند که فکر می کنم بدون دخالت این بخش گسترش زیر ساخت ها امکان پذیر نیست .
دکتر محمود گودرزی همچنین درمورد تیم های فوتبال وابسته به دولت اظهار داشت :درمورد این تیم ها نیز شرایط به گونه ای است که آن ها در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دارند که قرار است ما با وزیر دادگستری و اقتصاد و دارایی جلسه ای داشته باشیم تا ان شاء الله بتوانیم برای واگذاری این تیم ها، مدلی مشخص ارائه دهیم .

آیین نامه اخلاق حرفه ای در ورزش و استراتژی ورزشی تدوین شد

وی در این نشست از تدوین آیین نامه اخلاق حرفه ای در ورزش خبر داد و افزود : این آیین نامه به همه دستگاه ها ابلاغ خواهد شد .
وزیر ورزش و جوانان طراحی و تدوین استراتژی ورزشی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این وزارتخانه نام برد و افزود : این موضوع به زودی به سمع و نظر همه مردم و علاقمندان به ورزش خواهد رسید.
عالی ترین مقام وزارت ورزش و جوانان همچنین به تدوین قانون ورزش اشاره کرد و آن را به عنوان قانونی که دو وجه دارد خواند. وجه اول آن قانون تاسیس وزارت ورزش و جوانان است که نهایی شده و به عنوان لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود و دیگری قانون جامع ورزش است که باید با مطالعه بیشتری تدوین شود.

در این دوره جایگاه ورزش زنان ارتقاء یافته است

وی دراین نشست همچنین به نقش مهم بانوان اشاره کرد و افزود : 50 درصد از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند که در امر ورزش و دیگر حوزه ها دچار مشکلاتی هستند چرا که عدالت توزیعی در این حوزه محقق نشده است .
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: پی گیری های معاونت امور ورزش بانوان وزارتخانه باعث شد جایگاه ورزش زنان در ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور و فدراسیون ها ارتقاء پیداکند و به صورت ویژه تری دیده شود .
وی یادآور شد: شورای راهبردی ورزش زنان متشکل از صاحب نظران ورزشی، کارشناسان و خبرگان این حوزه تشکیل شده است که ما هم پشتیبان و پی گیر کار آن ها هستیم .

برای تکمیل پروژه های نیمه تمام 7 هزار میلیارد تومان نیاز است
دکتر محمود گودرزی افزود: طی این مدت که در خدمت دولت تدبیر وامید بودم 12 سفر استانی داشته ام و از نزدیک مشکلات را دیده ام. تصمیماتی در این سفرها اتخاذ شده و تلاش می کنیم با توجه به محدودیت منابع برای رفع مشکلات زیر ساختی اقدام کنیم .
این مقام مسئول به 3 هزار و 870 پروژه ناتمام در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه این پروژه ها بدون استراتژی معین و منابع مشخص کلنگ زنی شده اند و با میانگینی که در نظر گرفته ایم و با توجه به اعتبارات فعلی، برای تکمیل آن ها زمانی بیش از 50 سال و رقمی بالای 7 هزار میلیارد تومان نیاز است .
وی در خصوص مشخص کردن وضعیت این پروژه ها گفت: در این خصوص نیز تصمیم گرفته ایم پروژه هایی که بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند را تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم و می توان پروژه های زیر 50 درصد را  با تخفیف ویژه به بخش خصوصی واگذار کرد.

وزارت ورزش و جوانان نمی تواند به تنهایی از عهده نیاز های جوانان برآید

دکتر محمود گودرزی در ادامه این نشست به ارائه مطالبی در حوزه جوان پرداخت و یادآور شد: حوزه جوان، حوزه چالش برانگیزی است. براین باور هستم که این وزارتخانه به تنهایی نمی تواند از عهده این نیازها برآید .

وی گفت: این گونه نیست که وزارت ورزش و جوانان برای کسی مسکن بسازد یا وام بگیرد و اشتغال زایی کند بلکه این وزارتخانه وظیفه دارد تکالیف سازمان های دیگر را در خصوص امور جوانان پی گیری و این قوا را بسیج کند . ما تنها تسهیل کننده هستیم و همانطور که دیدید با پیگیری های ما مشکل وام ازدواج تا حدودی مرتفع شد.

وزیر ورزش وجوانان همچنین از تشکیل شورای راهبردی در حوزه جوانان خبر و توضیح داد : ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور اکثر معاونان وزارتخانه ها و نهادهای عضو این ستاد تشکیل شده است و چالش ها در حوزه جوانان احصاء شده که باید آن ها را مرتفع کرد .

آسیب های فراوان مربوط به ازدواج ، وابستگی جوانان به خانواده،کاهش آموزش های فرهنگی ، افزایش نرخ بیکاری که مربوط به وضعیت کلان اقتصادی است ، کمبود و فقدان مبانی تئوری مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی ، نامناسب بودن شیوه های فراغت جوانان با توجه به ویژگی های فرهنگی ، ظهور آسیب های جدید و نوظور در بین جوانان از دیگر معضلات مربوط به حوزه جوان است که وزیر ورزش و جوانان به آن اشاره کرد .
در دولت تدبیر و امید سمن ها را حد واصل دولت و مردم می دانیم

دکتر محمود گودرزی ضعف در تشکیل سازمان های مردم نهاد در گذشته را دلیلی برشمرد که این سمن ها به فراموشی سپرده شدند چرا که به عنوان یک تهدید تلقی می شدند .

وی در این خصوص گفت: در دولت تدبیر و امید سمن ها را حد واصل دولت و مردم می دانیم که باید آن ها ر از لحاط کمی و کیفی تقویت کنیم .
وی تصریح کرد : یکی از موضوعات مهم دیگر در حوزه جوانان فقدان نظام جامع سلامت جوانان است که دراین بخش هم به لحاظ سلامت جسمی و هم به لحاظ سلامت روانی آن ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان تصریح کرد: روشن نبودن جایگاه جوانان در تصمیم گیری های این بخش و به تاخیر افتادن شکل گیری هویت دینی و ملی که از تکالیف عمده نهادهاست از دیگر معضلات و نارسایی های بخش جونان است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد کیفیت و محتوای وب سایت و همچنین خدمات ارائه شده توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1681
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 332
  • باردید دیروز : 1,065
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,523
  • بازدید ماه : 1,853
  • بازدید سال : 10,983
  • بازدید کلی : 515,255