loading...
اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل
admin-hos بازدید : 191 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با بیان اینکه چشمان جهانیان، داوران اصلی هستند، تاکید کرد: ما می خواهیم ورزشکارانمان هم قهرمان باشند هم پهلوان .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان ، دکتر حسن روحانی عصر امروز (جمعه )در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش ایران گفت: از آغاز دولت یازدهم اقبال و بخت با این دولت همراه بود و همزمان با جشنی که مردم برای انتخابات ریاست جمهوری برپا کرده بودند جشن و شادی حضور ورزشکاران ما و صعود آن ها به جام جهانی نشاط و خوشحالی مردم را مضاعف کرد.

وی  ایجاد هیجان و نشاط در جامعه را  یکی از آثار ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت : البته در گذشته و سال های قبل از انقلاب، گاهی سخنی مطرح می شد که اساسا قهرمانی در میان یک ملت معنا و مفهومی ندارد و همه مردم قهرمان هستند و باید قهرمان باشند که البته این تعبیر و شعار شاید بد هم نباشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در دنیای امروز  در زمینه های مختلف  رقابت و  قهرمانی وجود دارد افزود : وقتی جوانان ایرانی در رشته های مختلف ورزشی و در رقابت های علمی و المپیادها  پیروزی هایی را کسب می کنند  و صاحب مدال می شوند، برای مردم و ملت ما این قهرمانی، نشاط آور است.

وی یادآور شد: در دنیای دیپلماسی هم چنین است  ، وقتی قهرمانان  ما در صحنه منطق و گفت و گو با دنیا و دیپلمات های جهان پیروزی به دست می آورند، قهرمانی سیاسی هم  برای ملت ما سرور انگیز می شود.

رییس جمهوری از قهرمانان به عنوان الگوهایی برای نسل جوان نام برد که می توانند  نشاط را در کشور گسترش دهند.

 وی افزود : ما دلمان می خواهد قهرمانانمان، پهلوان باشند چرا که معتقدیم قهرمانی و پهلوانی هیچ منافاتی بایکدیگر ندارند ،ضمن اینکه براین باوریم پهلوانی در رتبه بالاتری قرار دارد که الگوی آن مولای متقیان علی (ع) است.ایشان درمیدان نبرد هم قهرمان بودند و هم پهلوان. یعنی در صحنه ای که می توانستند حریف را از پای در بیاورند کاملا آرام می شدند چرا که حضرت علی (ع) کار را برای خدا انجام می دادند.

دکتر روحانی افزود : بی تردید هر کس که به میدان می رود برای کسب پیروزی می رود اما ما معتقدم موفقیت نباید به هر قیمتی به دست بیاید.

رئیس جمهوری در همین راستا اضافه کرد در میادین ورزشی قانون توسط داور با پشتوانه ای که همراه با کارت زرد و قرمز دارد اعمال می‌شود. کارت زرد و قرمز بد نیست به شرط اینکه داوران بیرون و تیزبینان جهان آن داوری را بپسندند و بپذیرند. چراکه دیده ایم گاهی وقتی از کارتی استفاده می‌شود همه تماشاگران با نگاه و زبانشان داور را محکوم می‌کنند.

وی ادامه داد : ما به ورزش نیاز داریم اما همراه با اخلاق .در میادین ورزشی ، قانون توسط داور اعمال می شود اما یادمان باشد چشمان جهانیان داوران اصلی هستند.

رییس جمهوری افزود: قانون ورزش را داور صحنه و اخلاق را داور جهانی قضاوت می کند.بنابراین ما  می خواهیم ورزشکارانمان هم قهرمان باشند هم پهلوان . ماهم به ادب جسم نیاز داریم هم به ادب جان. ما هم بدن ورزیده می خواهیم و هم اخلاق وارسته و شما  می توانید برای نسل جوان در هر دو زمینه الگو باشید.

وی تاکید کرد: شما باید بتوانید نسل جوان ما را به زندگی و نشاط ترغیب کنید چرا که شادی حق مسلم ماست و مردم ما هم می خواهند شاد باشند و شما می توانید این شادی را برای ملت ما به ارمغان بیاورید.

 دکتر روحانی در ادامه با مورد توجه قرار دادن موضوع ورزش همگانی و اهمیت دولت به سلامت مردم گفت: قدم اول نظام سلامت ،تحرک است. در حال حاضر شاهد هستیم که یکی از مشکلات اصلی جهان صنعتی شدن و یا کم کردن تحرک است و در این‌جاست که جایگاه و اثر ورزش دو چندان می‌شود، اگرچه ورزش در دنیای امروز علم، تکنیک و هنر است.

وی ادامه داد :وزارت ورزش و جوانان و همه دست اندرکاران باید بر این نکته توجه کنند که ورزش همگانی باید در مدارس ما توسعه پیدا کند و نوجوانان و جوانان ما از دوران دبستان با ورزش و حتی با اصول ورزش حرفه‌ ای کم و بیش آشنا شوند.

 رییس جمهوری همچنین بابیان این که ورزش تنها به نشاط و سلامت جامعه خلاصه نمی‌شود و هنرهای زیادی دارد گفت: گاهی ورزش می‌تواند گره دیپلماسی را باز کند چنانچه بازی پینگ‌پنگ در دهه 1970 توانست گره دیپلماسی بین آمریکا و چین را بگشاید.

رییس جمهوری  از  ورزش به عنوان بهترین تبلیغ برای ایران نام برد و گفت:‌ ورزش می‌تواند فرهنگ یک ملت را به خوبی تبلیغ و ترویج کند به عنوان مثال بازی ایران و آرژانتین توانست نگاه جهانی را نسبت به کشورمان  تغییر دهد. در واقع ورزش می‌تواند به جای صدها ساعت حرف زدن جایگاه کشور را درنظر عموم  تغییر دهد.

وی هم‌چنین ورزش را کمک کننده به اقتصاد و فرهنگ و هم‌چنین بهترین وسیله برای پرکردن اوقات فراغت نسل جوان دانست و در ادامه با مدنظر قرار دادن اهمیت دولت به ورزش بانوان گفت:‌ بانوان ما سال‌ها از صحنه ورزش دور بودند؛ همان‌طور که ورزش آقایان برای ما مهم است ورزش بانوان از جهتی برای ما مهم‌تر است چرا که ورزش کردن برای بانوان ما سخت‌تر است.

دکتر روحانی افزود :ما باید ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ویژه بانوان در کشور را توسعه دهیم و لازم است تا فرصت ورزش کردن را برابر کنیم. این که فرصت برای آقایان باشد ولی برای خانم‌ها نه، حتما بی‌عدالتی است . عدالت یعنی ایجاد فرصت برابر.امنیت،‌ آزادی مشروع و اخلاق سه عنصر مهم برای ورزش بانوان است.

 او در ادامه با تاکید بر ضرورت واگذاری ورزش به مردم اظهار کرد: دخالت‌های دولت در این زمینه باید به حداقل کاهش پیدا کند. دولت باشگاه‌دار نیست و نمی‌تواند باشگاه‌دار باشد و ورزشکار خوب تحویل دهد. دولت باید برای مردم و بخش خصوصی زمینه را آماده کند تا این‌ها بتوانند ورزش کشور را سامان دهند.

رییس جمهوری  تاکید کرد: ورزش سیاسی نیست بلکه  یک موضوع اجتماعی است. باید بگذاریم فضا باز شود اگرچه ورزش می‌تواند به سیاست کلی ما در بخش‌هایی کمک کند اما پایه و اساس ورزش، اجتماعی است.

وی دولت  را حامی ورزش دانست و گفت: دولت یازدهم با همه توان و امکاناتی که در اختیار دارد به ورزش کمک خواهد کرد چرا که  ورزش هم سلامت ، هم نشاط و هم فرهنگ است.

روحانی افزود: فقط رستم دستان و یا پوریای ولی نبوده‌اند که بگوییم این‌ها تاریخ و اسطوره هستند ما در زمان خودمان تختی را هم داشتیم. تختی مدال زیاد گرفت ولی آن مدال مهمش را از جانب مردم گرفت.

وی توضیح داد:ملت ایران به تختی نه به خاطر قهرمانی‌اش بلکه به خاطر مرامش مدال داد چون او در برابر ظالم و ستمکار خم نشد و دست‌بوسی نکرد. حال ما در جامعه خود تختی‌ها می‌خواهیم. ما چهره‌هایی را می‌خواهیم که برای جامعه ما هم روحیه بیاورند و هم این که قهرمانی و هم پهلوانی را برای ما به ارمغان بیاورند.

 رئیس جمهور در ادامه با ابراز خوشحالی از این که در صحنه‌های مختلف ورزشی هم‌چون فوتبال،‌ والیبال،‌ بسکتبال،‌ کشتی، وزنه‌برداری، ورزش جانبازان و معلولین و مخصوصا ورزش بانوان افتخار کسب شده و همه ورزشکاران در رشته‌های مختلف غرور آفرین بوده‌اند افزود: در آستانه بازی‌های آسیایی امیدواریم ورزشکاران ما بتوانند در همه زمینه ها روی سکوهای افتخار قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: زمانی که ورزشکاران پیروز می شوند چه قدر زیباست وقتی که دست شکر به سمت آسمان بلند می کنند؛ هر افتخاری داریم از ناحیه پروردگار بزرگ، پیامبر عظیم الشان، مولایمان امیرالمومنین و علی ابن موسی الرضا(ع) است و وقتی دست به آسمان بلند می کنید، نشان می دهد دلتان با خداوند است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد کیفیت و محتوای وب سایت و همچنین خدمات ارائه شده توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1681
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 1,065
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,285
  • بازدید ماه : 1,615
  • بازدید سال : 10,745
  • بازدید کلی : 515,017