loading...
اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل
admin-hos بازدید : 83 سه شنبه 18 شهریور 1393 نظرات (0)
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان  رباب شهریان، در جریان سفر به استان قزوین و در نشست صمیمانه با مدیرکل ورزش و روسای هیات‌های ورزشی با بیان این مطلب گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و وزیر ورزش عقلانیت و شفافیت در ورزش کشور پیگیری می‌شود و ورزش قهرمانی و همگانی بر محوریت اخلاق مورد تاکید قرار دارد. در همین راستا برای اصلاح وضعیت موجود در ورزش بخش حقوقی و قوانین وزارت ورزش قانون جامع ورزشی کشور را برای تصویب به هیات‌ها وزیران ارائه داده است.
شهریان ادامه داد: برنامه راهبردی ورزش کشور و توسعه در همه بخش‌ها چه در بعد قهرمانی و چه در بعد همگانی در حال تدوین و ارائه است و در آینده نزدیک شاهد تحول اساسی در قوانین بخش ورزش کشور خواهیم بود.
معاون امور بانوان وزارت ورزش در ادامه به بخش عمران و توسعه اماکن ورزش کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون 3870پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که نیازمند 7هزار میلیارد تومان بودجه و اعتبار است و براساس ارزیابی ها 50تا 70سال برای اینکه این پروژه‌ها را تمام کنیم زمان لازم است. با بودجه‌های دولتی امکان تسریع در اتمام این پروژه‌ها نیست ولی با راهکارهای ارائه شده ستادی در وزارت ورزش جهت استفاده از پتانسیل بخش خصوصی تشکیل شده است.
وی  در ادامه به اجرای ماده88 و واگذاری اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: براساس ارزیابی‌هایی که در استان‌های مختلف کشور انجام دادیم بازخورد مطلوبی در واگذاری این اماکن طبق قانون برنامه ششم توشعه مشاهده نکردیم و مشخص شد که هیات‌های ورزشی در این واگذاری‌ها دچار مشکل می‌شوند. بر همین اساس دکتر گودرزی دستور بررسی اجرای این طرح را صادر کرد و کارگروهی در حال بازنگری در زمینه اصلاح اجرای این طرح است.
شهریان در ادامه به جایگاه بانوان در ورزش کشور اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت کشور ایران را بانوان تشکیل می دهند. این قشر عظیم دارای شایستگی و توانمندی‌های زیادی هستند و براساس تاکیدات رهبری انقلاب بانوان ورزشکار ما باید به الگویی ایرانی و اسلامی در جهان بدل شوند.
وی ادامه داد: هنگامی یک ورزشکار خانم با حجاب اسلامی در مسابقات حاضر می‌شود و عنوان کسب می‌کند دستاورد بزرگی است که علی‌رغم همه چالش‌ها و کمبودها توانمندی بالای این قشر بااستعداد را نشان می‌دهد.
معاون وزیر  افزود: وزیر ورزش و جوانان بر توسعه ورزش بانوان و ورزش همگانی تاکید دارند براین اساس هم طی تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون‌های ورزشی؛ قرار شد 10درصد اعتبار تخصیص یافته به آنها در ورزش بانوان و همگانی هزینه شود.
وی  گفت:برای مشارکت و استفاده از پتانسیل بانوان با اصلاح آئین‌نامه و قوانین فدراسیون‌های ورزشی قرار شده است که نائب رییس اکثر فدراسیون‌ها به خانم‌ها تعلق بگیرد.هم‌چنین قرار شد در شهرستان‌ها یک مکان ورزشی مناسب به طور اختصاصی به بانوان اختصاص پیدا کند.
شهریان در ادامه به توجه ورزش پایه به عنوان سیاست دیگر وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در راستای توجه به ورزش پایه تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان منعقد شد که کارگروهی در وزارتخانه در حال مطالعه طرحی هستند که بااجرای آن به استعدادیابی در مدارس کشور به طور حرفه‌ای روی بیاوریم و همکاری های لازم برای پروراندن ورزشکاران به طور حرفه‌ای در مدارس صورت بگیرد.
شهریان در ادامه به مسابقات آسیایی اشاره کرد و گفت: سعی وزارت ورزش و جوانان این است که کاروان اعزامی به مسابقات آسیایی اینچوان کره بتواند موفق‌تر از کاروان اعزامی به مسابقات گوآنجو در چهارسال پیش عمل کند و امیدواریم در راستای دستیابی به این هدف بانوان موفق‌تر ظاهر شوند.
معاون امور بانوان وزارت ورزش در ادامه به نقش مهم و تاثیرگذار سمن‌ها و NGO ها در توسعه ورزش و مشارکت مردم خصوصا جوانان در امور اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و شرایط کشور باید مردم و بخش خصوصی به کمک ورزش کشور بیایند و در این راستا NGO ها می‌توانند به دولت کمک زیادی کنند.
وی  تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید پیگیر مطالبات مردم باشند و با توجه به اینکه جوانان از مهم‌ترین و فعال‌ترین اقشار جامعه هستند، سمن‌های تحت پوشش این وزارت‌خانه ها با یک برنامه‌ریزی اصولی می‌توانند مثمرثمر باشند.
در ادامه این نشست برخی از روسای هیات‌های ورزشی استان قزوین به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.  
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد کیفیت و محتوای وب سایت و همچنین خدمات ارائه شده توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1681
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 1,065
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,212
  • بازدید ماه : 1,542
  • بازدید سال : 10,672
  • بازدید کلی : 514,944