loading...
اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل
admin-hos بازدید : 114 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

معاون ساماندهی امور جوانان نسبت به فعالیت غیر قانونی و غیر اخلاقی بیش از 300 سایت همسریابی در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، گلزاری در حاشیه پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: بحران خانواده در ایران افزایش یافته است. بی رغبتی عده زیادی از جوانان به تشکیل خانواده، تجردهای ناخواسته، بالا رفتن سن ازدواج و کارآمد نبودن روش های سنتی برای انتخاب همسر از جمله مشکلات خانواده است که در مرحله پیش از ازدواج برای جوانان رخ می دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیش از 300 سایت اینترنتی که قریب به اتفاق آنها غیر اخلاقی و تمامی آنها غیرقانونی هستند، در فضای مجازی فعالیت می کنند که گاهی منجر به بروز مشکلاتی در فضای واقعی می شود. شاید برخی از آنها نیت های خداپسندانه داشته باشند اما حداقل آسیب آنها غیر علمی بودنشان است و نهایتا فعالیت های  بسیاری از این سایت ها خلاف و غیر اخلاقی انجام می شود.

گلزاری اظهار داشت: رجوع جوانان به این سایت ها و مراکز مشاوره نشان دهنده تقاضای بالای مردم است. سیستم سنتی به دلیل گسترش شهرنشینی دیگر جوابگوی جوانان نیست.

وی افزود: در این زمینه رصد و بررسی بسیاری داشته ایم و کارهای خوبی انجام شده است. سازمان تبلیغات اسلامی و موسسه تبیان نیز برای احیای سنت حسنه راوی یا همان واسطه گری فعالیت خوبی را در این حوزه انجام داده و سیستم نرم افزاری پیشرفته ای را طراحی کرده است. اما در این طرح کمبودهایی برای شناخت طرفین وجود داشت که با همکاری وزارت ورزش و جوانان و طی تفاهم نامه ای که بین دو نهاد منعقد شد، در راستای همسان گزینی و تکمیل طرح اقدام کرده ایم.

معاون ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: متاسفانه از ترم اول دانشگاه تا پایان مقطع دکترا هیچ چیزی راجع به مشاوره ازدواج نخوانده ایم. از طرفی مردم علاقه مند هستند از مشاورین کمک بگیرند. در این راستا با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تفاهم نامه ای منتعقد شد تا مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده به صورت تخصصی و با وحدت رویه به فعالیت بپردازند.

وی همچنین از تدوین سند ملی مشاوره پیش از ازدواج خبر داد و گفت: برای تدوین این سند از بیش از 200 روانشناس نظر خواهی شده و در حوزه فقه، حدیث، تفسیر علوم روانشناسی و منابع داخلی و خارجی مورد نیاز بیش از 6 ماه کار مستمر صورت گرفته است تا به برنامه ای جامع برای تمامی مشاوره های تخصصی در حوزه ازدواج برسیم.

گلزاری افزود: 150 نفر از قوی ترین مسئولین و صاحبنظران مشاوره دستگاه ها دعوت شده اند تا طی نشستی دو روزه سند ملی مشاوره پیش از ازدواج را به تصویب برسانند. حتی برخی از کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس نیز در جریان این اتفاق قرار گرفته و خواستار این طرح هستند.

وی همچنین از همکاری 10 دستگاه و نهاد کشوری در حوزه مشاوره خبر داد و گفت: بیش از هزار مرکز مشاوره تحت نظر وزارتخانه ها و نهادهای کشوری فعالیت می کنند که امیدواریم با همکاری این دستگاه ها، تعداد بسیاری از این مراکز مشاوره در اوایل مهرماه به صورت تخصصی در حوزه ازدواج فعال شوند.

گلزاری با اشاره به طرح مراکز پیشگیری و آموزش کنترل خشم گفت: این طرح که با همکاری شهرداری و وزارت بهداشت انجام می شود. متاسفانه آمار زندانیان خشم و خشونت بعد از مواد مخدر بسیار زیاد است. این طرح را برای پیشگیری و کاهش آسیب ها بسیار موثر می دانیم.

وی در ادامه در خصوص نتایج پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مسئول در  حوزه جوانان برگزار شد، چند بحث پیگیری شد،  یکی ستاد ملی ساماندهی  امور جوانان  بود  که بر حضور فعال  اعضا و نمایندگان تام الاختیار در این جلسات تاکید شد و قرار شد ابلاغ این افراد از سوی دکتر گودرزی ارائه شود، همچنین مباحث قابل طرح در شورای عالی جوانان مورد تصویب اعضا قرار گرفت. بحث دیگر تدوبن سند ملی مشاوره قبل از ازدواج، راه اندازی مراکز آموزش خانواده و جوانان،  راه اندازی مراکز آموزش پیشگیری و کنترل خشم با همکاری دستگاه های مربوطه شهرداری، بهزیستی  و وزارت ورزش و جوانان و آخرین تغییرات آیین نامه های سازمان های مردم نهاد  بود که پیگیری و اجرایی شدن آن مورد توجه قرار گرفت، چرا که قرار است نتایج را به شورای عالی جوانان ارائه دهیم.

معاون وزیر توضیح داد:در این نشست فعال تر  شدن  دستگاه ها  و ارائه شدن برنامه هایشان در حوزه ازدواج و  تحکیم خانواده مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد به ما گزارش بدهند  و ما هم دستگاه فعال را در جلسه  بعدی معرفی کنیم.

گلزاری همچنین در خصوص برنامه های استان ها گفت: برای مسئولان استانی نیز آیین نامه های مربوط به این هفته را ابلاغ کرده ایم. در حوزه ستادی نیز  10 برنامه را اعلام کردیم تا در هفته ازدواج  اجرایی شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد کیفیت و محتوای وب سایت و همچنین خدمات ارائه شده توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1681
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 991
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,117
  • بازدید ماه : 1,447
  • بازدید سال : 10,577
  • بازدید کلی : 514,849