loading...
اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل
admin-hos بازدید : 134 پنجشنبه 27 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گلزاری در گردهمایی ادارات کل استان های سراسر کشور با بیان برخی از مولفه های گزینش معاونین امور جوانان استان ها، گفت: افرادی که برای تصدی این پست از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان به کمیته انتصابات معرفی می شوند باید دارای شاخص هایی نظیر رشته تحصیلی مرتبط با علوم آموزشی، تربیتی و یا علوم انسانی، شاخص سنی زیر 50 سال ، داشتن سوابق علمی در این حوزه، فعال بودن، مقبولیت شخصی و...باشند.

وی با تاکید به ضریب هوشی بالا و نجابت جوانان ایران، خاطرنشان کرد: اکنون در دوران پنجره طلایی جمعیت هستیم و این جوانان دارای زوایای شخصیتی و اخلاقی مثبت هستند.

گلزاری در ادامه با اشاره به کتاب استاد شهید مرتضی مطهری با عنوان "خدمات متقابل ایران به اسلام"، گفت: ایرانی بودن که با اسلامی بودن ادغام شد تحولات بزرگی ایجاد کرد و ثمره آن تربیت دانشمندانی فیلسوف و مخترع بود که این از هوش، استعداد و نبوغ جوانان ایرانی سرچشمه می گیرد.

وی با بیان این که در حال حاضرجمعیتی بالای 23 میلیون جوان در کشور داریم ، تصریح کرد: آمار آسیب های جامعه کنونی ما کم نیست و باید بتوان به دور از فریب و غفلت با تحلیلی جامع به صورت عملی وارد میدان شد،چرا که به عمل کار برآید، به سخنرانی نیست.

معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه این گردهمایی گفت: به هر صورت جوانان با ورزش ادغام شده اما نباید برای تفکیک آن سیاسی و شتاب زده عمل کرد. تفکیک و یا عدم تفکیک این دو حوزه نیازمند درایت و پختگی است. شاید ادغام آن اما در ساختاری متفاوت به صلاح باشد.

وی ادامه داد: ما می توانیم از وضعیت کنونی که به طور حتم باید اصلاح شود نیز استفاده کنیم و تمام این ها به مدیر کل ورزش و جوانان استان ها بستگی دارد. مدیران کل باید نگاهشان به دو حوزه ورزش و جوانان نگاهی پدرانه و دلسوزانه باشد.

گلزاری در ادامه این نشست با ابراز خوشنودی از وضعیت برخی از استان ها در ساماندهی امور جوانان، اظهار داشت: در بسیاری از استان ها می بینیم که مسئولان خود را متولی جوانان معرفی می کنند و واقعاً در این خصوص فعالیت دارند. شما مدیران کل باید استانداران را برای حضور در این عرصه توجیه و فعال کنید.

وی با بیان این که با حرف زدن کارها پیش نمی رود، بیان کرد: اگر بخواهیم فقط بگوییم جوانان ما آسیب های بسیاری دارند کار به جایی نخواهیم برد، نباید فراموش کرد که جوانان بی آسیب فراوانی نیز در کشور داریم.

گلزاری درخصوص سازمان های مردم نهاد نیز مطالبی بیان کرد، وی گفت: نمی خواهیم حرف های گذشته را تکرار کنیم که تعداد سمن ها نزول پیدا کرده است، چرا که روز به روز شاهد افزایش کمی و کیفی آن ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان روانشناس بالینی چشم انداز روشنی را در این حوزه می بینم چرا که عمق آسیب فرزندان ما زیاد نیست و مشکلات بسیاری از آن ها تنها واکنش به برخی مسائل است و می توان به سرعت نتایج مثبت از آن ها گرفت.

در این جلسه مدیران کل برخی استان ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در ادامه دکتر بهمنی مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان چند نکته را یادآور شد، وی گفت: قرار است در 4 زمینه برای خدمت رسانی به حوزه ازدواج و خانواده بستر سازی و فعالیت کنیم.

وی در این خصوص افزود: زمینه آمادگی برای ازدواج، همسر یابی و آشنایی برای ازدواج، گزینش همسر مناسب و در پایان همسر داری 4 حوزه ای است که سعی داریم در این رابطه همکاری گسترده ای با معاونین امور جوانان در استان ها داشته باشیم.

در ادامه سطوتی مدیرکل ساماندهی امور جوانان با بیان این که مدل مدیریتی ورزش با جوانان تفاوت دارد، اظهار داشت: می توان با ارائه این مدل از مدیریت کاهش مشکلات جوانان را شاهد باشیم.

در پایان نیز حجتی مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان گفت: در حال حاضر تعداد سازمان های مردم نهاد ما کم است یعنی تقریبا به ازای هر 100 هزار جوان یک سمن داریم. از مدیران کل تقاضا دارم تابه صورت جدی بارویکرد اساسی به گسترش کمی و کیفی این سازمان های مردم نهاد کمک کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد کیفیت و محتوای وب سایت و همچنین خدمات ارائه شده توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1681
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 32
  • بازدید امروز : 498
  • باردید دیروز : 1,065
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,689
  • بازدید ماه : 2,019
  • بازدید سال : 11,149
  • بازدید کلی : 515,421