loading...
اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل
admin-hos بازدید : 114 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)
پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی اردبیل تکمیل می‌شود

بهتاج: ضعف رده های پایه حاصل تعطیلی ورزش آموزش و پرورش است

بیش از شش سال است که ورزش در آموزش و پرورش و مدارس در سطح ملی و استانی تعطیل است و از همین رو ورزش پایه ما تضعیف شده است.

ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل که در آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش با خبرنگاران گفتگو می کرد، با این مطلب گفت: بیش از شش سال است که ورزش در آموزش و پرورش و مدارس در سطح ملی و استانی تعطیل است و ما جز شعار هیچ چیزی را در توسعه ورزش مدارس شاهد نیستیم. در این شش سال تمام کلوپ‌های دانش‌آموزی تعطیل شده و حتی ورزش به شکل ساده در مدارس برگزار نمی‌شود و از همین رو ورزش پایه ما تضعیف شده به طوری که این تعطیلی سبب شده تا در بیمه ورزشکاران و تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته نتوانیم جایگاه مطلوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه طرح ورزش اختصاصی در پایه‌های مختلف نیز با ناکامی روبه‌رو شده و ثمربخش نبوده است، تصریح کرد: اجرای طرح ورزش در رشته‌های خاص برای مقاطع تحصیلی نظیر طرح تناور، سباح و ژیمناستیک در آموزش و پرورش طرح غلطی بوده که هیچ نتیجه‌ای نداده و نتوانسته مفید و مؤثر باشد. طرح المپیاد درون آموزشگاهی ورزشی نیز قطعاً نتیجه‌ای به همراه ندارد چرا که ما باید در رده پایه به گونه‌ای حرکت و برنامه‌ریزی کنیم تا دانش‌آموزان راغب به فعالیت در یک رشته خاص باشند نه اینکه آنها را با طرح‌های مختلف سردرگم کنیم. در توسعه ورزش قهرمانی نیز بها دادن به ورزش پایه به ویژه ورزش آموزشگاهی جزو ضرورت‌هاست که امیدواریم با برنامه‌ریزی و هماهنگی ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برخی از برنامه‌های مطلوب و ثمربخش اجرایی شود.

بهتاج در خصوص عملکرد این اداره طی 6 ماه گذشته که مدیریت آن تغییر کرده می گوید: در شش ماهی که مسئولیت ورزش و جوانان استان اردبیل را عهده‌دار بودم به این نتیجه رسیدم که 90 درصد پروژه‌های ورزشی تعطیل است لذا سعی کردیم این پروژه‌های عمرانی را دوباره فعال کنیم که از این بین استخر پارس‌آباد که سال 82 کلنگ‌زنی شده هنوز به بهره‌برداری نرسیده و با تکمیل موتورخانه و ابنیه آن این پروژه را بعد از یک دهه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسانیم. تکمیل جایگاه و زیر جایگاه ورزشگاه بیله‌سوار و همچنین بهره‌برداری از استخر مخروبه این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و قرار است بعد از پنج سال وقفه این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در شهرستان گرمی نیز دو سالن ورزشی وجود داشته که یکی از آنها راکد مانده بود که جزء طرح‌های مصوب تکمیلی در سفر رئیس جمهور قرار گرفت که سال آینده آن را به بهره‌برداری می‌رسانیم. در مشگین‌شهر دو سالن در روستاهای این شهرستان نیمه کاره رها شده بود که اواخر امسال و یا اوایل سال آینده این دو مجموعه ورزشی را نیز به بهره‌برداری می‌رسانیم تا اهالی این روستاها از آن استفاده کنند. در مشگین‌شهر سایت پاراگلایدر به عنوان یک سایت مجهز کشوری راه‌اندازی می‌شود تا به عنوان یک پایگاه قهرمانی عمل کند و پناهگاه جبهه غربی سبلان نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز از اوایل سال آینده سر و سامان پیدا می‌کند.

بهتاج با بیان اینکه در اکثر شهرهای این استان سرانه‌های ورزشی مناسب و مطلوب است اما در بین 10 شهرستان اردبیل از پایین‌ترین سرانه ورزشی رنج می‌برد، اضافه کرد: با توجه به مشتاقان زیاد ورزش در مرکز استان و کمبود فضای ورزشی و اینکه 90 درصد فعالیت‌های ورزشی در مجموعه ورزشی تختی اردبیل انجام می‌شود، 200 میلیون تومان اعتبار برای زیباسازی و تجهیز سالن 2 هزار نفری شهید آسمانی، زمین چمن این ورزشگاه برای حضور آبرومند تیم شهرداری در لیگ یک، محوطه و پیست دوومیدانی، رختکن، نیمکت‌ها، لوله‌کشی و همچنین تجهیز خوابگاه و میهمانسرا در این مجموعه ورزشی هزینه کردیم که ادامه این کار نیز در سال آینده با تأمین اعتبار مناسب انجام می‌شود. 80 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز سالن وزنه‌برداری صرف شد به شکلی که در واقع یک سالن جدید و مجهز در اختیار وزنه برداران قرار گرفت. سالن تیراندازی را هم به دلخواه ورزشکاران و کارشناسان این رشته مرمت کردیم و در شهرهای دیگر این استان نیز سعی داریم تا مجموعه‌‌های ورزشی فعال‌تر شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و برنامه‌های متراکمی که در طول این هفته برگزار می‌شود، ادامه داد: اولین روز این هفته به نام «ورزش، ولایتمداری، اخلاق و معنویت» نامگذاری شده که دیدار ورزشکاران و کارکنان تربیت بدنی را با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شاهد بودیم.

وی تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در طول این هفته از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی تجلیل شده و با دانشگاه محقق اردبیلی تفاهمنامه همکاری به امضا می‌رسد و در بین مدارس ناحیه یک و دو اردبیل وسایل ورزشی توزیع می‌شود.

بهتاج بها دادن به ورزش کارکنان و کارگران را به همراه توسعه مکان‌های ورزشی روستایی، عشایری، تقویت فعالیت‌های ورزشی در بین نیروهای مسلح و توجه به رشته‌های عمومی و همگانی را بیان کرد و گفت: جمعه این هفته همایش سراسری ورزش پیاده‌روی همزمان با هفته تربیت بدنی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: همان ‌طوری که در سطح ملی صدا و سیما ریالی از بابت پخش مستقیم مسابقات فوتبال لیگ برتر به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پرداخت نمی‌کند در استان اردبیل نیز نه تنها این پرداختی انجام نمی‌شود بلکه حتی در پخش مستقیم بازی‌ها نیز انتظار دریافت مبالغی از ما را دارند که قطعاً خارج از توان ماست. امیدواریم با تعامل و همکاری رسانه ملی و استانی بتوانیم پخش زنده بازی‌های تیم شهرداری اردبیل را در لیگ یک از صدا و سیمای استانی شاهد باشیم که قطعاً این کار با هماهنگی بیشتر انجام می‌شود. ما نیز حق می‌دهیم که صدا و سیما برخی هزینه‌های کلانی را باید صرف کند تا بخشی از برنامه‌ها را تولید و پخش کند که البته واگذاری بخش عمده‌ای از فعالیت‌های صدا و سیما به بخش خصوصی این محدودیت‌ها را تشدید کرده است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظر شما در مورد کیفیت و محتوای وب سایت و همچنین خدمات ارائه شده توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1681
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 741
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 867
  • بازدید ماه : 1,197
  • بازدید سال : 10,327
  • بازدید کلی : 514,599